Pyhän Bartoholomeuksen kirkko

Ensimmäiset merkinnät suvun kantaisästä Samuel Hintzellistä on vuodelta 1808, jolloin hänet on merkitty Danzigin Sankt Bartholomai – seurakunnan syntyneiden ja kastettujen luetteloon Karl Adolf Hintzell-nimisen pojan isäksi.

Seurakunnan kirkko on rakennettu vuosina 1370 – 1380. Kirkko tuhoutui ensimmäisen kerran vuonna 1455. Seuraavana vuonna kirkko rakennettiin uudelleen, mutta se paloi jälleen vuonna 1500. Kirkko korjattiin ja se toimi kaupungin saksalaisen luterilaisen väestön kirkkona aina vuoteen 1945 asti. Kirkko tuhoutui toisessa maailmansodassa, kuten lähes koko kaupunki. Sen jälkeen, kun Danzig oli liitetty Puolaan ja kaupungin saksalainen väestö oli karkotettu, ottivat jesuiitat kirkon rauniot haltuunsa ja aloittivat kirkon jälleenrakentamisen.

Kirkko korjattiin sisältä pelkistetyn moderniksi ja vuonna 1960 se otettiin kirkolliseen käyttöön. Se toimii tänään Gdanskin Ukrainan kreikkalaiskatolisen eli ns. uniaattikirkon seurakunnan kirkkona.